Trafiłeś tu – ekstra! To znaczy, że spotykam się z superbelfrem, który nie myśli szablonowo i chce do swoich lekcji wprowadzić nowość.
Cieszę się, bo Twoje zajęcia staną się jeszcze lepsze.
Co przygotowałem dla Ciebie drogi nauczycielu lub dyrektorze?
Od 2016 prowadzę szkolenia dla nauczycieli przygotowujące do pracy z wykorzystaniem metody eksperymentu zgodnie z podstawą programową.
Szkolenie z wykorzystania metod eksperymentu prowadzę głównie z projektów gminnych, miejskich, szkolnych, które napisała dana placówka. Istnieje też możliwość poprowadzenia takiego szkolenia dla grupy osób zupełnie niezwiązanych z projektem, którzy chcą nauczyć się eksperymentować.
Minimum teorii maksimum praktyki. Co będziemy odkrywać?
poznasz doświadczenia, które wchodzą w skład podstawy programowej (fizyka, chemia, przyroda) i nauczysz się je przeprowadzać
pokaże Ci jak obsługiwać popularne eksponaty – te współczesne i te nie pierwszej młodości, które możesz znaleźć w swojej pracowni
zobaczysz jak dbam o bezpieczeństwo, aby podczas eksperymentowania nic nigdy Cię nie zaskoczyło
podzielę się z Tobą moimi internetowymi i papierowymi miejscami, z których korzystałem i które do tej pory mnie inspirują
pokaże Ci jak tworzyć własne eksponaty i przygotowywać eksperymenty „z niczego”, tak aby nie wydawać miliona złotówek na pomoce naukowe
i na koniec trochę teorii, tak abyś dokładnie wiedział, po co to eksperymentowanie tak naprawdę jest i jak rozwinie Twoich uczniów
Ile to trwa?
To zależy od Ciebie jak dużo chcesz się nauczyć, zaczynamy od szkoleń 4 godzinnych, a kończymy na kilkudniowych i zawsze nam brakuje czasu, żeby wszystko przekazać…
Szkolenie inspirujące naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Ty już jesteś zainspirowany, ale jak to zrobić żeby zainspirować Twoich uczniów?
Doskonale wiesz, że żyjemy w czasach ruchomych obrazów wyświetlanych na smartfonach. Twoi uczniowie są mistrzami w przeglądaniu YouTuba, a więc istnieje duża szansa, że część eksperymentów, które zachcesz im pokazać po prostu już widzieli i efekt „WOW” jest trudniejszy do uzyskania. Nie martw się! Żaden kanał, popularnonaukowy film, prezentacja nie zastąpią wykonywania eksperymentu na żywo. Poza samym zjawiskiem istotny jest sposób prezentacji, narracja, dobranie rekwizytów i danie możliwości uczniowi przeprowadzenia eksperymentu samodzielnie.
Jak będziemy się inspirować na szkoleniu?
pokaże Ci efektowne eksperymenty oraz nauczę w jaki sposób bezpiecznie je przeprowadzić
dowiesz się skąd wziąć mniej popularne odczynniki oraz materiały do eksperymentów tj. ciekły azot, suchy lód
nauczę Cię jak budować napięcie wokół eksperymentu, tak aby końcowy efekt był wzmocniony emocjami – to pozwoli dłużej zapamiętać wnioski Twoim uczniom
pokaże jak proste, znane eksperymenty można ubarwić, aby były widowiskowym inspirującym doświadczeniem
spróbujemy razem stworzyć scenariusz Twojego naukowego pokazu